Gästbok

Till alla Er som skrivit – ett ödmjukt TACK för alla positiva ord. Roligt att ni uppskattar det jag gör. Tack!
Fler får gärna skriva…  Längst ner på sidan finns ett formulär.   
/Pelle

Vill ni mejla:   teknikmekanix@gmail.com

497 reaktion på “Gästbok

  1. Anders Winblad

    Med tanke på vädret håller du väl till i verkstan för jämnan just nu, förutom när du är på jobbet, förstås. Vad pular du med för tillfället? Cylinderblocken? Monterar kolvar och ventiler? Funderar på om det räcker med en knacksensor till alla 16 tändstift, eller om du ska ha en sensor till varje stift, för att få den optimala tändkurvan. Vet ju att du mer än gärna använder både hängslen och livrem (vilket gäller även detta område), men å andra sidan måste man försöka hålla nere materialkostnaden också. 16 knacksensorer kostar nog en hyfsad slant i inköp… Särskilt om de ska vara av bra fabrikat, vilket ju är av stor vikt i detta projekt. Vad anser du själv i frågan?

    Pelle: Det är mest jobb just nu. Det var brått förut, och så har jag varit hemma en vecka på det… När det gäller knacksensorer, så räcker… (räcker!!!) det med en per cylinderblock, alltså 4st. Men de kostar ju ett antal tusenlappar, så jag får se hur det kan bli. Troligen blir det de billigaste Kinasensorerna jag kan hitta. För du har väl inte hittat någon rik sponsor till mig, eller?

    Svara
    1. Anders Winblad

      Du får väl bygga om sensorerna, om de inte håller måttet. Det blir nog så, om jag känner dig rätt. Pill med elektronik, alltså.

      Pelle: Det finns faktiskt en superbillig och superenkel lösning på detta. Jag har inte sagt det hittills för jag tänkte att någon annan skulle ha nämnt det… Vanligt enkelt stetoskop. Man förlänger slangen och fäster i någon form av hållare mot motorblocket. Typ, nästan gratis…

      Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>